vízi zarándoklat

vízi zarándoklat

Az ötlet

2017. március 20. - saghyb

2010-ben egy rádió riportban hallottam a magyarországi Szent Jakab Zarándokút kijelöléséről. Meséltek a kezdeti nehézségekről, kalandokról, egyből megtetszett az egész.

Évekig forgattam a fejemben a gondolatot, hogy el kellene zarándokolnom Budapestről Lébénybe. Voltak időszakok, amikor kimondottan erre készülve, hosszabb túrákat tettem itt-ott. A főváros környékén tekeregtem is egy-egy szakaszán az útnak, vigyorogva kerestem a fákon a fésűs kagyló jelet - egyszer úgyis megjárom az utat!

Aztán tavaly sikerült visszakanyarodnom a kajakozáshoz. Már nem tudom, mikor pattant ki a nagy ötlet, hogy vízi úton jussak el Lébénybe. Gyorsan utána néztem, a Rábca nagyjából arra van (majdnem azt írtam, hogy kanyarog, miközben tök egyenes). Aztán ahogy elkezdtem a részleteket felderíteni, nagyjából megvalósíthatónak tűnt az ötlet. Jelenleg ott tartok, hogy közbe jöhet még bármi, de egyelőre nem tudok olyan dologról, ami lehetetlenné tenné a vállalkozást.

Tehát a terv: rozzant tengeri kajak (még tuningolni kell rajta ezt-azt), kő egyszerű lapát, minimális cucc és feljutni Budapestről Lébénybe. A cél: július 25; Szent Jakab napja, esti 6 órás mise. Amennyi a programból jelenleg látszik (ahogy a nagy fesztiválszervezők szokták kommunikálni: még egyeztetés alatt):

  • 07.21; péntek: Római part - Szentendrei-sziget, felső spicc
  • 07.22; szombat: Felső spicc - Esztergom
  • 07.23; vasárnap: Esztergom - Neszmély
  • 07.24; hétfő: Neszmély - Vének
  • 07.25; kedd: Vének - Lébény

Hát, majd meglátjuk....

A bejegyzés trackback címe:

https://vizizarandoklat.blog.hu/api/trackback/id/tr5612353079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása