vízi zarándoklat

vízi zarándoklat

Hód!

2017. szeptember 25. - saghyb

Tegnap, békésen kavarva az érdi Duna-szakaszon, egyszer csak kimondottan nagy csobbanásra lettem figyelmes. Néztem is gyorsan, honnan várható a támadás. Az a rész nem nagyon közelíthető meg a parton, nincsenek horgászok és kutyasétáltatók, így hirtelen nem tudtam mire vélni a dolgot. Miután viszonylag magas a vízállás, a fák lombja majdnem teljesen a vizet éri, az egyik ilyen fa alatt esett/ugrott valaki/valami a Dunába. Ahogy egy kicsit jobban megnéztem a csobbanás helyét, a part legszélén egy hódot vettem észre! Nagyjából 3-4 másodpercig méregettük egymást, aztán egy roppant kecses mozdulattal a víz alá bukott. Határozottan láttam a lapos farkát, tehát egyértelmű volt, kivel van dolgom. Úgy gondolom, ketten lehettek és társa vetődött sokkal kevésbé elegánsan a vízbe, amikor a kajakot közeledni látta.

Hogy egészen pontos megfigyelést adjak, az eset nagyjából 11:30-kor történt, a jobb parton, az 1629-es folyamkilométer környékén. Aztán volt még egy hasonlóan duhaj csobbanás kissé feljebb, a Kis-Háros sziget északi csúcsánál, a mellékágban, de ott már végképp nem láttam a vízre boruló lombfüggöny alatt, hogy kivel háborgattuk egymást.

Teljesen biztos voltam a látottakban, de azért kicsit utána néztem és a találkozás realitását a Dunai Szigetek blog alábbi cikke is alátámasztja. Jó szívvel ajánlom, szerintem - szokás szerint - nagyon jól körüljárja a témát!

https://dunaiszigetek.blogspot.hu/2014/12/a-hodok-masodik-bejovetele.html

Eddigi tapasztalatok a Budapesttől délre eső Duna-szakaszon: bő tenyérnyi teknősök (párban!), rengeteg vízimadár és már hód is! Örömteli, mert mindez nagy valószínűséggel azt jelenti, hogy tisztul a víz!

(fénykép forrása: Dunai Szigetek blog. Horváth Ádám díjnyertes felvétele a Kopaszi-gát hódjáról.)

horvath_hod.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://vizizarandoklat.blog.hu/api/trackback/id/tr3212894222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása